söndag 27 januari 2013

#7: Drabbad av latmasken

Tror bestämt jag drabbats av ett allvarligt fall av latmasken. Har i stort sett bara legat på soffan hela dagen, ömsom under en filt, ömsom utan filt. Ibland med katt, ibland utan katt.

Just det här med latmasken, slöheten, tröttman, den drabbas jag av ofta. Jag tappar energin och känner mig sådär förlamande trött, och sådana dagar är det svårt att uppbåda någon energi. Vad det beror på vet jag inte - jag äter hyfsat bra (för mkt kolhydrater), sover hyfsat bra. Ändå får jag ta till koffein för att överhuvudtaget lyckas sparka mig ur soffan vissa helger.

Å andra sidan, om man jobbar hårt i veckorna så kanske det kan vara okej att man såsar runt vissa helger. Trots allt så får jag saker och ting gjort om man ser till veckorna i sin helhet. 

1 kommentar:

  1. Jag känner likadant, men det brukar ge med sig i mars när jag börjar få se lite dagsljus igen.

    SvaraRadera