fredag 15 februari 2013

#25: 60 frågor

Sextio frågor stulna från Mymlan och Andreas. Here we go:


1. Hur gammal är du?
33. Född 1979.

2. Hur gammal känner du dig?
33.
3. Vad har du gjort i dag?
Varit hemma. Slapp-semester, innefattandes tvätt, städning, klappande av katter, disk, vädra sängkläder. Sånt.
4. Vilken film såg du senast?
Äuh... halva "Ciderhusreglerna" på tv.
5. Vem ringde du senast?
Sambon.

6. Är du besatt av någonting?
Jag är en allmän nörd, så jag blir besatt av många saker hela tiden.
7. Är du rädd för blod?
Nej.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Sovrummet som är rätt nyligen omtapetserat.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Ja? Carl Bildt, Fredrik Reinfeldt, Ingvar Carlsson, Olof Palme, Göran Persson. Vill du höra fler?
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Men snälla!
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart. Men jag jobbar på att införa mer färg.
12. När vaknade du i dag?
Sent. Faktiskt så sent att jag knappt vågar skriva det...
13. Vilken är din favorithögtid?
Julen. Eller midsommar. Fast jag är dålig på att fira högtider.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Egypten.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Det finns väl ett antal fula tågstationer och sånt som inte var någon höjdare.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
I min egna, stora trädgård.

17. Vad lyssnar du på just nu?
En sovande katt.
18. Har du någon gång brutit ett ben?
Ja, benen i höger vrist.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Apelsinjuice, smör, ost, frukt, choklad.
20. Vem är din favoritkändis?
Favoritkändis? Märklig fråga. Inom vad? Just nu, i Mellotider: Christer Björkman.
21. Vad är du på för humör just nu?
Lite lagom lugn och tillfreds med livet.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa och Afrika.
23. Snarkar du?
Jo. Fast jag hör det inte själv.
24. Vilka yrken har du provat på?
Många, bland annat restaurangbiträde, cafebiträde, telefonsäljare och markarbetare.
25. Hur går du helst klädd?
Svarta strechbyxor och en tshirt.
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Jungfru.
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad.
28. Vad sa du senast?
"Jag går in i sovrummet och läser ett tag. Hojta när vi ska börja med maten" till min jobbande sambo.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Svenska och religion.
30. Vad har du på dig just nu?
Nämnda strechbyxor och en tshirt.
31. Vilken är din favoritaffär?
Eh... vet inte om jag har någon längre. Jo, Plantagen och Blomsterlandet!

32. Vad har du för storlek i kläder?
Plus size. Räcker så.

33. Vad har du i dina fickor?
Det är inga fickor på de här byxorna... men om jag har fickor ligger oftast mobiltelefonen däri.
34. Vad köpte du senast?
Mat.
35. Hur många gånger har du flyttat?
Elva. 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Telefon, baddräkt och sololja. Ringa efter hjälp och sen bada och sola i väntan på räddningsteam.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kvällsmänniska. Hatar morgnar.

38. Senaste filmen du såg på bio?
Oj, minns inte.

39. Har du blivit sydd någon gång?
Ja, nämnda brutna vrist exempelvis.
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Självklart!
41. Vad åt du till frukost?
Smörgås med ost och gurka.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Jag bodde i samma stad, jobbade .
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Min sambo <3
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På nattduksbordet, där den laddas.
46. Vad var det sista du åt?
Frukost.
47. Vem är världens vackraste kvinna?
Beyonce.

48. Är du blyg?
Njäe. Inte direkt.

49. Vilken var den sista konserten du var på?
Alltså, mitt minne... herregud. Jomen, det måste ha varit Veronica Maggio!
50. Vad heter du i andranamn?
Den frågan utgår eftersom jag försöker vara anonym här.
51. Har du varit med om en bilolycka?
Ja, tre-fyra stycken tror jag.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Nej, inget som jag kan komma på.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Promenad i skog och mark.
54. Har du några husdjur?
Katter!
55. Vill du gifta dig?
Ja... om det är med min nuvarande sambo.
56. Var växte dina föräldrar upp?
Pass.
57. Har du någon gång ringt polisen?
Ja, flera gånger - angående hot, upphittade saker och sånt.
58. Har du svenskt ursprung?
Det kan man väl säga kanske, beroende på hur långt bak man tittar.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Flera. Inget som jag gillade.

60. Vilka är dina största svagheter?
Att jag tycker det är så gott med mat, och så trist att träna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar