tisdag 18 juni 2013

En bortkollrad hjärna

Jag har backat. Jag trodde det gick bra, trodde jag mådde betydligt bättre och att det mesta var frid och fröjd och att det bara handlade om att vila ut lite - men ack så fel jag hade.

Det behövdes inte mer än att ha 1-2 saker inbokade på en dag, så kraschade jag igen. Och då var det ändå rätt roliga saker, sånt som jag själv tycker om att göra. Nedstämdheten kom tillbaka, ångestattackerna kom tillbaka och hjärnan verkar ha tagit semester. Jag minns ingenting, känner mig konstant stressad, kan inte tänka, kan inte få fram vad jag menar, kan inte fokusera någon stund, tappar tråden när jag pratar och... ja. Hela hjärnan känns överhettad och bortkollrad.

Så jag läser om samma sida flera gånger i boken, börjar med något därhemma men glömmer bort halvvägs vad jag höll på med och börjar med något annat istället. Går upp på övervåningen för att hämta något, men minns inte vad. Försöker få något gjort, men inget funkar riktigt.

Det slutar oftast med att jag lägger mig i hammocken eller ute på gräset och bara är.

Just nu går inte så mycket annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar