lördag 2 februari 2013

#13: Ålder

Självklart har jag varit medveten om det hela mitt liv. Det här med att man blir äldre. Man kan inte undgå att lägga märka till det, med tanke på födelsedagar och annat.

Samtidigt har jag liksom inte lagt märke till det. Dagarna har kommit och gått, blivit till veckor, månader och år. Åren har samlats på hög och blivit fler och fler. Kanske är det just nu jag för första gången lägger märke till det på riktigt?

Någonstans känner jag mig vuxen nu. Jag har passerat det där med att var barn, tonåring och ung vuxen. Min klädsmak har ändrats, jag är mer säker i mig själv. Behöver inte andras åsikter, vet vem jag är och vad jag tycker om. Jag känner mig vuxen, men med vuxenheten kommer även annat. Jag inser att min syn blivit sämre och att jag kanske måste skaffa glasögon eller linser. Jag sneglar lite i spegeln för att se om jag fått gråa hår (inga ännu). Rynkor? Jo, några små fina linjer runt ögonen finns.

Men jag trivs. Trivs i min ålder, trivs i mig själv, trivs i den livssituation jag är. Åren får komma, och gå. Jag är beredd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar